چابک‌کار

وبلاگ محمدحسین احمدی دربارهٔ فرایند توسعهٔ نرم‌افزار (و موضوعات دیگر)

چابک‌کار

وبلاگ محمدحسین احمدی دربارهٔ فرایند توسعهٔ نرم‌افزار (و موضوعات دیگر)

  • ۰
  • ۰
به وبلاگ چابک‌کار خوش آمدید!

قصد دارم در اینجا دربارهٔ بعضی از چیزهایی که در زمینهٔ توسعهٔ چابک نرم‌افزار، چابک‌سازی گروه‌های توسعهٔ محصول و در حالت عام‌تر تغییر سازمان‌ها یا نمی‌دانم یا فکر می‌کنم می‌دانم صحبت کنم و از خوانندگان وبلاگم چیز یاد بگیرم.

همه چیز از روزی شروع شد که یکی از دوستانم را پس از مدت‌ها تصادفاً دیدم، و به من پیشنهاد کاری در زمینهٔ کمک به تیم‌های نرم‌افزاری برای بهبود تولید نرم‌افزارشان را داد. نتوانستم در مقابل وسوسهٔ جذابیت چنین کاری مقاومت کنم، و اینطوری شد که در نهایت سر از وادی Agile و Scrum و XP و TDD در آوردم و برایم تبدیل به یک مشغلهٔ کاری و ذهنی چندساله شد.

حالا تصمیم گرفته‌ام که - اگر خدا بخواهد - به نوشتن تجربیات و خوانده‌هایم بپردازم، با کسان دیگری که در ایران در این زمینه کار می‌کنند آشنا شوم، تجربیات و نظراتمان را با همدیگر به بحث بگذاریم و چیزهای جدیدتری بیاموزم. الان زمانی است که روش‌های چابک در حال گسترش در شرکت‌های نرم‌افزاری ایرانی هستند و نیاز به محتوای فارسی خوب و همچنین ایجاد شبکه‌های همکاری و به‌اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات روز به روز بیشتر می‌شود.

نام من محمدحسین احمدی است و تا کارشناسی ارشد مهندسی نرم‌افزار در دانشگاه شریف درس خوانده‌ام. حدود دو سال و نیم است که در حوزهٔ اصلاح فرایند توسعهٔ نرم‌افزار کار می‌کنم. امیدوارم بتوانم وبلاگ مفیدی را به مجموعهٔ وبلاگ‌های فارسی در زمینهٔ فرایند توسعهٔ نرم‌افزار و تغییر سازمانی اضافه کنم.
  • ۹۴/۰۸/۰۸
  • محمدحسین احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی