چابک‌کار

وبلاگ محمدحسین احمدی دربارهٔ فرایند توسعهٔ نرم‌افزار (و موضوعات دیگر)

چابک‌کار

وبلاگ محمدحسین احمدی دربارهٔ فرایند توسعهٔ نرم‌افزار (و موضوعات دیگر)

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
به وبلاگ چابک‌کار خوش آمدید!

قصد دارم در اینجا دربارهٔ بعضی از چیزهایی که در زمینهٔ توسعهٔ چابک نرم‌افزار، چابک‌سازی گروه‌های توسعهٔ محصول و در حالت عام‌تر تغییر سازمان‌ها یا نمی‌دانم یا فکر می‌کنم می‌دانم صحبت کنم و از خوانندگان وبلاگم چیز یاد بگیرم.

همه چیز از روزی شروع شد که یکی از دوستانم را پس از مدت‌ها تصادفاً دیدم، و به من پیشنهاد کاری در زمینهٔ کمک به تیم‌های نرم‌افزاری برای بهبود تولید نرم‌افزارشان را داد. نتوانستم در مقابل وسوسهٔ جذابیت چنین کاری مقاومت کنم، و اینطوری شد که در نهایت سر از وادی Agile و Scrum و XP و TDD در آوردم و برایم تبدیل به یک مشغلهٔ کاری و ذهنی چندساله شد.

حالا تصمیم گرفته‌ام که - اگر خدا بخواهد - به نوشتن تجربیات و خوانده‌هایم بپردازم، با کسان دیگری که در ایران در این زمینه کار می‌کنند آشنا شوم، تجربیات و نظراتمان را با همدیگر به بحث بگذاریم و چیزهای جدیدتری بیاموزم. الان زمانی است که روش‌های چابک در حال گسترش در شرکت‌های نرم‌افزاری ایرانی هستند و نیاز به محتوای فارسی خوب و همچنین ایجاد شبکه‌های همکاری و به‌اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات روز به روز بیشتر می‌شود.

نام من محمدحسین احمدی است و تا کارشناسی ارشد مهندسی نرم‌افزار در دانشگاه شریف درس خوانده‌ام. حدود دو سال و نیم است که در حوزهٔ اصلاح فرایند توسعهٔ نرم‌افزار کار می‌کنم. امیدوارم بتوانم وبلاگ مفیدی را به مجموعهٔ وبلاگ‌های فارسی در زمینهٔ فرایند توسعهٔ نرم‌افزار و تغییر سازمانی اضافه کنم.
  • محمدحسین احمدی